RÀDIO. Kilòmetres de ràdio gravada

foto-banal-carretera-600

Kilòmetres, amb el sol enlluernant, i sentint un programa de ràdio boníssim sobre Ramon Llull.

 

Parlem de ràdio i de cotxes. De vegades tinc la sensació que la meitat dels cotxes que circulem cada dia per les carreteres i autovies som els professors interins que anem a la faena. Què fem tants cotxes d’ací cap allà si no?

En el meu cas vaig d’Alcoi a Xàtiva, uns 50 minuts anar i altres 50 tornar, rapidet però sense pressa. Per a passar l’estona pose música, generalment la ràdio, faig un poc de zàping encara que al final acabe quedant-me en Ràdio 2, de música clàssica, o en Ràdio 3, de música més moderna i no massa comercial. Les dos cadenes tenen programes boníssims i amb locutors ben agradables.

Com no sempre puc sentir els programes que més m’agraden, des de fa unes setmanes em dedique a baixar-me’ls d’Internet. És laboriós, però després val la pena, i quasi sempre el viatge se’m fa curtíssim. Per a un professor és un plaer doble: descanses de parlar i escoltes tranquil·lament mentre passa el paisatge conegut. És un gran moment.

No m’enrotlle més. Els tres programes que més m’agraden són: 

Documentos RNE: un programa d’una hora amb monografies boníssimes sobre història, literatura, biografies o ciència. M’encanta aquest programa. Hui mateix he sentit un sobre Ramon Llull, de qui només coneixia algunes dades típiques i ara estic empolladíssim. Altres monografies que podem trobar són: les Brigades Internacionals (prepareu mocadors), Albert Camus (bellíssim), astronomia, el carlisme, Darwin i l’evolució, els baleners bascos, el general Vicente Rojo (molt emotiu), la Segona República, Miguel Servet, Galíndez, l’alpinisme espanyol, la Companyia de Jesús (interessantíssim), la guerra, i molts més. Intente no semblar un pedant però és que escoltant-los aprens una barbaritat. Podeu trobar-los en el següent enllaç: Documentos RNE

Discópolis: un programa veterà de Ràdio 3, amb música molt variada, que de vegades me’l salte però d’altres em quede enganxat. Farà uns dies es va dedicar a posar uns concerts d’un festival d’Estònia (Viljandi) que em van encantar, en especial el de Marja Nuut. Açò als 40 Principales no ho trobes. També he pogut sentir 15 minuts del programa de hui, sobre un disc doble recopilatori de diversos grups que es va publicar l’any 1970, desconeguts molts a la Espanya franquista d’aleshores. Enllaç: Discòpolis

Sinfonía de la mañana: farà uns mesos me’l vaig trobar. És un programa molt entretingut de Ràdio 2. El seu locutor, Martín Llade, et transmet la seua passió per la música clàssica, encara que quan li dóna per la sarsuela faig un zàping immediat (no puc amb la sarsuela). Com comença a les 8 del matí només puc sentir-lo dijous i divendres, perquè comence més tard. Per als altres dies he de baixar-me’l, a eixes hores estic en classe despertant als alumnes. Algun dels programes que més m’han agradat han sigut el d’homenatge a Leonard Coen (sí, en Ràdio 2), o el de recordatori a Fernando Argenta (sí, el de Clásicos populares), o un sobre les músiques de les pel·lícules de Kubrick, o un molt molt bonic sobre Alfredo Kraus. Enllaç: Sinfonía de la mañana

Acabe amb una pregunta: em recomaneu algun programa de ràdio? Algun programa interessant sobre història? O divulgatiu cultural? En català? (Si pot ser que estiga també a Internet, per a que me’l puga descarregar).

Gràcies.

 

radios-a-punta-pala

Deixa un comentari

