SETEMBRE. Nou curs i de professor a Xàtiva

ies-jose-de-ribera-xativa-2016

IES José de Ribera, a Xàtiva

 

No és broma. Després de quatre anys torne a l’ensenyament. Aquest curs estaré a l’IES José de Ribera, a Xàtiva (la Costera), i pel que sembla estaré ben divertit.

M’han assignat 7 grups i 5 nivells o assignatures diferents. A veure: tinc dos primers, un segon i un tercer d’ESO, un primer de Batxillerat i dos de Cultura Clàssica de segon. Això és una “tafarrà”, però ho agafe amb ganes i bon humor.

Per tant, abandone la faena de “Responsable” de Participació Ciutadana a l’Ajuntament d’Alcoi. Ho deixe perquè estava cansat de pegar-me cabotades contra la paret, perquè m’esgota la burocràcia i la sordidesa dels jocs de poder, i perquè tenia ganes de tornar a l’ensenyament. També m’ha convençut el fet que necessite punts per a aconseguir la plaça de professor: en les oposicions de fa dos mesos vaig traure un digne 7,55 en la part teòrica però em va enfonsar la falta de punts. Són les regles del joc, tal com hem deia un amic.

Així, aquest dilluns he començat la nova faena, he conegut a un bon grapat de companys (bellíssimes persones), he tingut les meues primeres classes i he gaudit de la tremolor del primer dia. Fins i tot he enviat a dos alumnes a passejar. També he suat com un campió (Xàtiva i la calor, no és un tòpic). Els pròxims dies seran interessants.

Per cert, supose que tornar a la docència em servirà per a enriquir els recursos i les experiències que compartisc a Historiata, encara que no sé d’on trauré el temps. Però no ens angoixem: a poc a poc.

Acabe amb música. Per a l’article de setembre solia posar música ràpida que pujara l’ànim, però enguany, després de tantes coses, tinc necessitat de començar amb un poc de placidesa, per exemple amb la càlida veu de Charles Trenet:

 

 

2 Responses to SETEMBRE. Nou curs i de professor a Xàtiva

  1. cesc97gol escrigué:

    Enhorabona Roderic! Espere que tingues una bona etapa a Xàtiva on els teus alumnes puguen gaudir de tu tant com a professor com a persona i que d’açí uns anys et recorden com et recordem els alumnes que passarem per l’IES Rei en Jaume d’Alzira.

    Un abraç molt gran!

Deixa un comentari

