SETEMBRE. Si tu m’encens, jo mai pararé

setembreHola família! Com esteu?

Cada vegada m’agrada més setembre. Tornen els colors, notem la frescor, potser vindrà la pluja, i per la meua part tinc sempre la sensació d’iniciar una nova etapa, com un nou periple mariner. Per a mi setembre és el vertader començament de l’any.

–Quines coses noves vindran?

Doncs de tot un poc: per començar tinc dos fills menuts que creixen mirant-los i en uns deu dies naixerà la meua xiqueta, i només amb això ja vaig servit de felicitat, i de diversió. Respecte a la faena per desgràcia no crec que aquest curs vaja a treballar de professor, enguany les borses d’interins segurament tampoc tindran massa moviment, així que continuaré a l’ajuntament del meu poble, un lloc gris i ple de perversions a més no poder, encara que potser enguany hi haja algun canvi. Recordeu que estem en un any d’eleccions autonòmiques i municipals i això sempre anima la cosa.

–Eh, no contes rotllos, i Historiata què?

No sigueu impacients, respecte al bloc vull continuar penjant materials que m’agraden, com ressenyes de llibres, documentals, pel·lícules, articles de premsa, dossiers i monografies sobre alguna qüestió, materials per a fer bondat, reflexions educatives, etc. També m’agradaria molt penjar els recursos de l’assignatura d’Història de l’Art i de Geografia de segon de Batxillerat, però no sé si tindré temps i ànims, i per a fer-ho de qualsevol manera preferisc deixar-ho estar de moment.

–I si no eres professor en actiu, si no tens alumnes, per què fas tot això?

Faig el que faig per tres motius: 1. perquè vull; 2. perquè sí que em considere un professor, perquè jo crec que un professor és una persona que dedica la seua vida sobretot a aprendre, a professar, a exercir una disciplina científica, i un poc a ensenyar, i la meua il·lusió per aprendre coses noves cada dia no ha minvat, la meua curiositat és immensa, com la meua ignorància; i 3. perquè per a mi Historiata és un racó de felicitat, i evita que em rovelle, que em convertisca en un “home gris”, en un buròcrata indolent i pusil·lànime, un més, un entre tants. M’agrada el color.

–No t’avorriràs, eh?

Ja veus. Ah, que se m’oblidava! M’agradaria organitzar-me per a poder preparar la part teòrica de les oposicions per a professor de Secundària, els famosos setanta-dos temes i els exercicis pràctics. És el meu punt feble, i sense això mai aconseguiré una plaça de professor. Potser acabe penjant al bloc els resums que elabore. Serà una manera més de motivar-me. Ja vorem.

En fi, que si el curs passat vaig dir que ho volia tot, enguany us dic que si m’enceneu jo mai pararé.

Comencem!

Deixa un comentari

