URBANISME. Vídeo: “Ficción Inmobiliaria”
3 03+01:00 febrer 03+01:00 2014 1 comentari
Al blog “ARQUITECTURA + CINE + CIUDAD” he trobat aquest curiós documental titulat “Ficción Inmobiliaria“.
És molt curiós. Explica les relacions socials i el desigual poder de decisió de determinades persones, que es poden veure sobre l’espai de les ciutats, i ho fa a partir d’un collage de fragments de pel·lícules. També serveix per a tractar les conseqüències de les transformacions de les ciutats, respecte als seus habitants.
Aplicació didàctica: conceptes com urbanisme, gentrificació, especulació immobiliària, poder, corrupció, assetjament o mobbing immobiliari, etc.
No crec que siga un vídeo recomanable per als alumnes de 3r d’ESO, almenys no de manera obligatòria. Potser millor per als de Geografia de 2n de BAT. Segurament els resulte un poc avorrit. No obstant això, és molt suggeridor per a qualsevol adult, professor o no, que ha vist com en pocs anys han canviat tantíssim els paisatges de les seues ciutats. I per als amants del cine.
Val la pena donar-li una ullada.
–
Font d’informació: blog ARQUITECTURA + CINE + CIUDAD, de visita molt recomanable. Amplia molt la informació d’aquest documental, amb nombrosos enllaços a les pel·lícules que hi apareixen.
Parts del documental:
- Ciudad suspense
- Conspiración en la trama urbana
- La sombra de una duda
- Cuestión de clases
- Acoso inmobiliario
- La liga de los inquilinos
Més informació:
- “Acoso inmobiliario“, per wikipedia, en castellà
- Dossier sobre “Mobbing inmobiliario“
- Sobre els realitzadors del documental:
- (1) Fitxa de “Ficción Inmobiliaria”
- (2) museodelosdesplazados.com
- (3) lefthandrotation.com/gentrificacion
- (4) Un altre projecte molt interessant: FOTONOVEL·LA sobre el barri de La Perseverancia, a Bogotá (Colombia)
–
Retroenllaç: TEMA. Les ciutats i l’urbanisme al món i a Espanya | HISTORIATA