VENDRE LLIBRES. “El llibre volador”

El llibre volador - Agres - 8 des 2013

La paraeta de llibres

Ahir diumenge, dia 8 de desembre, vaig realitzar un dels meus somnis secrets: muntar una paraeta de llibres, posar-me darrere i deixar passar les hores. En eixes hores la gent passava, mirava, algú es detenia, i agafava un llibre, i el deixava de nou, i estranyament, en un moment inesperat, alguna persona meravellosa, amb la suficient sensibilitat amb el paper imprés, feia una compra, o dos, esbossava un ràpid somriure i se n’anava, vull creure que content.

Per a mi no ha sigut una activitat econòmica, sinó una experiència vital. Com anar a pescar sense importar-me si piquen els peixos, només pel fet d’estar.

El lloc d’iniciació ha sigut el poble d’Agres, costerut i fresquet, a la comarca del Comtat, a la bellíssima cara nord de la Serra de Mariola. El producte per a vendre ja l’he dit: llibres i revistes, llegits i repassats, i ara alliberats per a una segona vida. Espere que profitosa.

Els llibres i jo

Els llibres i jo, una pandèmia casolana

La idea de la paraeta va sorgir fa unes setmanes, quan vaig tenir uns dies lliures i em vaig dedicar a ordenar els meus llibres, els que tinc a les prestatgeries a casa i els de les caixes al traster. En broma en broma em vaig eixir sis caixes ben boniques, amb llibres que apreciava però que no sabia què fer d’ells. Quin dilema. Tenia les següents opcions: tirar-los al fem, regalar-los, donar-los a la biblioteca municipal, o tractar de vendre’ls.

Quina opció triar? al fem no, regalar-los, a qui? la biblioteca, de cap manera (conec de primera mà el menyspreu que tenen als llibres i als lectors), i per això al final va quedar la paraeta. Si algú paga un, dos o cinc euros per un llibre és perquè el vol i l’apreciarà un poc, no? Crec que en el món actual de l’obsolescència programada la revenda entre particulars és un acte decent. Si bé reconec que tinc un cert desassossec degut a la mescla d’alegria i pena per cada volta que venia un llibre.

Per acabar, Agres anunciava una Fira de productes artesanals i, amb permís del seu ajuntament i acompanyat per la meua germana Mayte (que s’apunta a tot), qual artesà nòmada hi vaig anar. I ja està. La resta va ser passar el matí.

Comerç pur. Transaccions netes. Simplicitat amable. La pau medieval del mercat.

Fins la pròxima.

P.D. Per cert, aquest és el nom i el logotip de la meua empresa. Reconec que el disseny no és el meu fort. Us agrada?

"Hem viscut per salvar-vos els mots, per retornar-vos el nom de cada cosa" (Salvador Espriu)

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa
(Salvador Espriu)

Anuncis

2 Responses to VENDRE LLIBRES. “El llibre volador”

  1. Alejandro Sanchis says:

    Hola, no tan sols em vaig emportar un llibre, amb ell he arribat a conéixer aquest blog i de de veres que es molt interessant. Moltes gràcies per haver estat ahí i ànim. Ah! S’em va ocurrir posar allò del llibre volador en google i vaig veure també un curt que em va posar la pell de gallina i t’el recomane, es diu “el libro volador de morris lessmore”.

    Sal.lutacions.

    • historiata says:

      Hola Alejandro,
      Quina alegria! Moltes gràcies per les teues paraules. M’alegre molt que t’agrade el blog.
      Sobre “El llibre volador”: doncs sí, m’has agafat, conec i m’agrada molt aquest curtmetratge, i m’he inspirat en ell per al nom de la “paraeta”. És un nom molt suggerent, sobretot per a llibres de “segona vida”.
      Si vols veure les entrades sobre foment de la lectura que he compartit pots clicar el següent enllaç: https://historiata.wordpress.com/tag/foment-de-la-lectura/
      Trobaràs aquest curtmetratge i altres materials que considere interessants.
      Ens tornarem a veure en alguna fireta. Encara em queden llibres. 😀
      Salut!

Deixa un comentari

