CRISI. Vídeo: “Con la familia, la remontada es posible”
5 05+01:00 Novembre 05+01:00 2013 Deixa un comentari
CRISI. Vídeo:
“Con la familia, la remontada es posible”
Tots ho sabem. Amb l’actual crisi i quasi cinc milions de persones apuntades en les llistes de l’atur no es pot entendre que no es bote foc a tot si no és perquè moltes persones tenen l’ajut (sempre insuficient i escàs, però ajut) de les seues famílies.
La Federació de Famílies Nombroses del País Basc (Hirukide) ha fet aquest vídeo de només quatre minuts sobre la importància d’aquest recolzament familiar. Sobre la supervivència en època de crisi també cal apuntar la importància de l’economia submergida i dels diners negres que no es declaren, però això és un altre tema.
Per a mi aquest vídeo és un poc massa sensibler i lacrimogen, i sobretot descontextualitzat del que és l’actual crisi (provocada per l’especulació financera). Però crec que és útil per a defendre la dignitat d’aquelles persones que estan passant-ho malament, dels aturats que no es rendeixen, i de les famílies que els recolzen, per reciprocitat i per estima, i perquè els humans som animals socials i solidaris, malgrat algunes bèsties neoliberals.
–