PUBLICITAT. Alimentació: “L’espantaocells”

PUBLICITAT

Alimentació: “L’espantaocells”

Primer el vídeo:

Explicació del vídeo

The Scarecrow” (L’espantaocells) és una campanya publicitària de l’empresa de menjar mexicà Chipotle. En concret el que publiciten és una nova aplicació basada en un joc sobre la recerca d’aliments sans i sostenibles. Segons diuen aquesta aplicació te la pots descarregar gratuïtament (www.scarecrowgame.com).

Una última dada, la cançó del vídeo es titula “Pure Imagination” i està interpretada per l’artista Fiona Apple.

Consideracions sobre la publicitat i aquest vídeo

Definició ràpida: la publicitat és una activitat comunicativa que consisteix en vendre un producte utilitzant la persuasió.

Un aclariment: si aquest producte és comercial sol anomenar-se publicitat; si el producte és polític (idees, opcions i interessos polítics) aleshores sol anomenar-se propaganda.

Generalment en les Ciències Socials trobem que la publicitat ha sigut i és molt criticada. Entre d’altres motius: per fomentar el consumisme; per enganyar a l’utilitzar de vegades informació falsa o inexacta; per manipular els desigs de les persones; per crear frustracions personals; i per falsejar o maquillar la realitat principalment.

chipotle the scarecrow generalNo obstant això de vegades trobem obres publicitàries que són molt boniques. Que volen vendre un producte, sí, però que presenten un missatge que en si mateix és positiu. La marca està present i evidentment vol guanyar diners, però pel relat que fan i la forma de presentar-ho són petites obres d’art.

Això passa per exemple amb les campanyes de publicitat de l’ONG Amnistia Internacional, del qual ja vaig fer fa temps una selecció d’anuncis.

Per això he volgut compartir també aquest vídeo, el qual l’he trobat a una pàgina sobre alimentació sana i consum responsable.

Aplicació didàctica

A nosaltres aquest vídeo ens serveix per a tractar el tema de la geografia del sector primari, i els problemes de la producció industrial d’aliments, de l’explotació del medi ambient, i del contrast que suposa açò amb la producció d’una alimentació sana, saludable i sostenible amb el medi natural.

– 

Imatge: la fàbrica de carn

chipotle-the-scarecrow

Un altre vídeo: “Back to the Start”

De regal compartisc un altre vídeo publicitari d’aquesta empresa, de l’any 2011, titulat “Back to the Start” (Tornar al principi), amb un missatge semblant al de l’anterior vídeo:

Explicació del vídeo “Back to the Start”

Aquest vídeo, dirigit pel cineasta Johnny Kelly, descriu la vida d’un granger que canvia la seua granja familiar per una fàbrica industrial d’animals. Finalment descobreix els errors que ha comés i opta per un futur més sostenible. En el vídeo es vol destacar la importància de desenvolupar un sistema alimentari saludable i sostenible.

La música és la cançó “The Scientist” del Coldplay, interpretada pel músic Willie Nelson.

Anuncis

One Response to PUBLICITAT. Alimentació: “L’espantaocells”

  1. Retroenllaç: TEMA. La geografia del sector primari. Alimentació | HISTORIATA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: