EDUCACIÓ. Les característiques del bon docent

pedagogia no directivaEDUCACIÓ

Les quatre característiques bàsiques del bon docent

Senzill i molt clar, i desitjable. Reproduisc un article que he trobat al web escuela20.com, basat en un altre article en anglés del web edudemic.com.

Val la pena donar-li una ullada perquè ens refresca algunes obvietats importantíssimes de l’exercici de la docència:

Els alumnes ens expliquen les 4 característiques dels seus docents favorits

Què esperen de nosaltres? Quines expectatives i prejudicis té el nostre alumnat sobre els/les docents? En Edudemic trobem un resum clar de quatre trets que els i les estudiants volen trobar en el seu professorat.
 
1.És divertit/ida i fa que aprendre també siga divertit“. A l’aprofundir en el tema, els/les estudiants van explicar aquesta apreciació una mica més, i van assenyalar que desitjaven professors i professores que gaudiren ensenyant i els ho demostraren en les seves interaccions amb l’alumnat en el seu dia a dia (és que aquestes coses es noten). També coses com “riuen amb nosaltres si cometem errors, en comptes de posar-se tensos” o no manifestar ansietat o agressivitat. Alguns dels estudiants també han dit: “Cometem errors, però no és que no ens importe, ens preocupa i, realment, intentem no cometre-los…” o també, “ells (els docents) haurien de recordar com se sentien quan eren nens/es”.

2.Es preocupa realment per mi“. Bàsicament, fan distinció entre l’atenció genuïna i altres actituds més hipòcrites: molts/es d’ells van afirmar haver-se arribat a sentir insultats davant actituds extremadament paternalistes.

3.Ens dóna un tracte igualitari” Gairebé tots i totes les enquestades afirmen la igualtat entre els/les companys/es, i valoren que el o la docent tracte a cadascú segons aquest principi.

4.Treballem en grup i per projectes” per a, tornant al punt 1, fer l’aprenentatge divertit (és a dir, que els interessa que el seu aprenentatge siga significatiu). Tot/a estudiant desitja poder triar i desitja activitats pràctiques, resolució de problemes i elaboració de projectes. “A alguns mestres els encanta escoltar-se a si mateixos”, “això també ho puc veure a Google”, etc.

 

Més informació: Referències educatives: Bibliografia, webs, documentals, pel·lícules i altres recursos sobre educació

One Response to EDUCACIÓ. Les característiques del bon docent

  1. Retroenllaç: EDUCACIÓ. Canviant paradigmes educatius (o no) | HISTORIATA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: