PEL·LÍCULA. “De gran vull ser soldat” (2010)
23 23+01:00 gener 23+01:00 2013 4 comentaris
PEL·LÍCULA. “De gran vull ser soldat” (2010)
“Si els seus pares no ho impedeixen, un adolescent, quan arribe als 18 anys, haurà vist més de 40.000 assassinats i 200.000 actes de violència a la televisió, cinema i videojocs”.
FITXA
Títol: De gran vull ser soldat
Títol original: I want to be a soldier
Director: Christian Molina
Repartiment: Fergus Riordan, Ben Temple, Andrew Tarbet, Jo Kelly, Valeria Marini, Cassandra Gava, Robert Englund i Danny Glover.
Any: 2010
Durada: 1 hora 25 minuts
Recomanació d’edat: a partir de 12 anys
–
TRÀILER
–
PEL·LÍCULA COMPLETA
“De mayor quiero ser soldado”. En castellà, so de baixa qualitat, enllaç aquí
–
SINOPSI
“De gran vull ser soldat” és la història de l’Àlex, un nen de deu anys fascinat per la violència en la televisió i en els videojocs. L’Àlex comença a desenvolupar problemes de comunicació amb els seus pares i altres companys del col·legi per la qual cosa es tanca en si mateix i inventa dos amics imaginaris, l’Astronauta Capità Harry i el seu alter ego, el Sergent John Cluster.
Quan la seva mare dóna a llum bessons, l’Àlex comença a sentir-se sol i desatès, eclipsat per l’arribada dels seus nous germans. Traït i ferit aconsegueix que el seu pare li recompense amb una cosa que sempre havia desitjat: una televisió a la seva habitació.
A través de la televisió, l’Àlex descobrirà un nou món i se sentirà totalment fascinat per tot el que veu. L’element catalitzador de la història serà aquesta creixent obsessió per les imatges de guerra i destrucció.
–
APLICACIÓ DIDÀCTICA
Les activitats (extret del bloc Educació Dos Punt Zero)
“La pel·lícula compta amb una guia didàctica per a pares, mares i professors que poden utilitzar per fer un treball previ, durant i posterior al seu visionat.
Les activitats i suggeriments de la guia didàctica van encaminades a que l’alumne puga:
- Analitzar l’ús i influència de les noves tecnologies i els mitjans de comunicació.
- Apropar-se a una situació fictícia de comportament violent per la influència dels mitjans a partir del cinema com a recurs formatiu.
- Conèixer les diferents situacions personals, familiars i socials que poden donar-se a l’entorn de nens violents.
- Identificar relacions negatives entre iguals, què pot arribar a causar bullying.
- Reflexionar sobre els continguts actuals del cinema, televisió i videojocs.”
–
GUIA DIDÀCTICA
Guia didàctica basada en la pel·lícula: “Tu i la violència”. Enllaços (3’5 MB):
Guia didàctica en valencià o català: enllaç 1 – enllaç 2 (per si de cas en pose dos)
Guia didàctica en castellà: enllaç
Diari “De mayor quiero ser soldado”, 4’5 MB, 32 pàgs, enllaç aquí
–
MÉS INFORMACIÓ
Pàgina oficial de la pel·lícula, enllaç aquí
Bloc realitzat pel grup de professors de la Tribu 2.0, enllaç aquí
–
ALTRES RECURSOS RELACIONATS
CONTRA LA VIOLÈNCIA. Historiata: Raons i sentiments contra la cultura de la violència i de la guerra. Enllaç aquí
CONTRA LA GUERRA. Historiata: “Les guerres vistes des de baix. Vídeo: “Iranians, we love you”. Enllaç aquí
VÍDEOS PER A REFLEXIONAR. Petites joies de la publicitat d’Amnistia Internacional. Enllaç aquí
VÍDEO: “Children see, Children do”
–
Retroenllaç: DOSSIER: Educar per a la guerra / Educar per a la pau « HISTORIATA
Retroenllaç: LLISTA DE PEL·LÍCULES. Geografia, Història i Educació en Valors | HISTORIATA
Retroenllaç: VÍDEO. “Nens soldats” | HISTORIATA
Retroenllaç: ADÉU COCENTAINA: una memòria informal del curs 2018-2019 | HISTORIATA